vrijdag 9 februari 2007

Champignons


Tegenwoordig vinden ze vanalles uit en ik ben iemand die nogal graag op bepaalde nieuwtjes ingaat. Zoals je op m'n website kan leren ben ik dol op tuinieren. Ik heb het hier dan wel over groenten kweken en niet over onkruid wieden.Vandaag liep ik in den Aveve en ontdekte ik iets nieuws. Ik ben vandaag begonnen met het kweken van champignons! Eigenlijk moet je daar niet veel voor doen hoor. Het pakket bevat een grote doos in izemo (piepschuim) met een soort van mest daarin. Daar moet je de aarde die je erbij krijgt over uitstrooien. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat het kweekbakje goed vochtig staat en het niet teveel in het licht staat (hiervoor plaats je een deksel op tandenstokers of lucifers op 3 à 4 cm hoogte). Nu moet ik er gewoon voor zorgen dat het kweekbakje goed vochtig blijft en na een week of 3/4 zouden de eerste champignons zichtbaar moeten worden!

Geen opmerkingen: