donderdag 11 januari 2007

Hedendaagse ontwikkelingen: geschiedenis!

Goeienamiddag!

Ik heb deze middag mijn examen afgelegd van Hedendaagse Ontwikkeling, beetje te vergelijken met geschiedenis. Het was een examen waar ik heel veel zenuwen voor had. Nu dit examen 'geschiedenis' is kan ik opgelucht rustig mijn andere examens afleggen. Het examen bestond uit een heleboel, zgn. structuurbegrippen en dan 3 inzichtsvragen. Bij de eerste vraag kregen we twee cartoons die we moesten becommentariƫren. De twee andere vragen gingen respectievelijk over de pijlers van de Europese Unie en de wereldorde (over een artikel van Rik Coolsaet). Ik denk dat ik het er redelijk goed vanaf gebracht heb en ben zeer tevreden dat het mij gelukt is die ingewikkelde materie te memoriseren. Ik kijk uit naar mijn stage en eindwerkperiode, en last but not least mijn proclamatie!

Voor de rest van de dag heb ik niet zoveel meer gepland. Eerst rustig iets eten een frisse pint drinken om de goede afloop van mijn examen te vieren, dan mijn boek lezen tegen het mondeling examen van Engels op zaterdag. Hierna kan je me waarschijnlijk vinden op de Dendermondse Grote Markt voor een ontspannende avond!

Tot de volgende!

Geen opmerkingen: