zaterdag 6 januari 2007

installatievergadering OCMW en dagindeling

hey, ben ik even blij zeg...het examen dat ik maandag moet afleggen zit al helemaal in mijn hoofd. Die actuele feiten gaan er niet meer uit met nog twee dagen om te herhalen, zo zit ik weer op schema. Voor dat geschiedenis van donderdag heb ik dan wel wat zenuwen, maar dat is zoals elk jaar.

Zoals ik gisteren schreef wat het gisterenavond de installatievergadering van de OCMW-raad. Op de agenda stonden de eedafleggingen, samenstelling van het bureau en nog drie bijkomende comités waarin verschillende raadsleden nu ook in zetelen (na een geheime stemming). Mijn partijgenoten hebben het, zoals verwacht, voortreffelijk gedaan en zijn goed vertegenwoordigd in het het vast bureau en die bijkomende comités (waaronder bv. sociale zaken, bejaarden,..).

Het agendapunt om de mandaten te verdelen van de externe instellingen die verbonden zijn met het OCMW, is verschoven naar een volgende zitting. Na de vergadering ben ik nog even langs geweest op de grote markt voor een frisse pint en enkel hapjes om het nieuwe jaar in te luiden, samen met Christoph en zijn vriendin Tamara.

Nog even opfrissen, onze OCMW-raadleden:
  1. Kristel Gevaert
  2. Luc Beurms
  3. Rita De Schryder
  4. Donata Verhasselt (http://www.donameteenhart.net)

De voorzitter van de OCMW-raad en tevens ook Schepen van Sociale Zaken is Theo Janssens van de SP.a.

Vandaag maak ik nog enkele uurtjes vrij in de namiddag om het vak Actuele Feiten nog eens goed door te nemen. Rond 18 gaan we nog eens met het gezin naar het Japans restaurant in Opwijk om onze honger met een paar sushischotels te stillen. We gaan dit weekend nog een laatste keer eten omdat mijn broer Jonas morgen weer vertrekt richting Lausanne (GE, Zwitserland). Hij studeert er een lnm in Europees recht, nadat hij vorig jaar afstudeerde in de Rechten met onderscheiding.

Geen opmerkingen: